Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om IFK Ås
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från IFK Ås.
IFK Ås
Följ oss för uppdateringar
I går kväll spelades det derby på Åsvallen.
Dessvärre drog gästande Gunnarskog/ Bortan det längsta strået och vann matchen med 0-1.
Det var klassisk derby-karaktär på matchen med mer kamp än finlir. Gästerna är bättre än oss första halvtimmen men sen tar vi över lite sista delen av första halvlek.
Ingen av lagen skapar några särskilt farliga lägen utan det som skapas kommer främst genom fasta situationer.
Andra halvlek startar vi bättre än första men det är fortsatt ett rätt så dåligt passningsspel och lite för många felbeslut. Patte är ruskigt nära att ge oss ledningen efter en frispark men den tar i stolpen och vi är dessvärre inte helt vakna på returen där heller. Istället kommer 0-1 efter en hörna som en av våra försvarare olyckligt styr i eget mål. Vi försöker framåt, har ett par lägen men vi får inget riktigt tryck i forseringen och får aldrig in något kvitteringsmål. Sett till matchen kanske oavgjort varit rättvist men gästerna gör mål och det gör inte vi. Vi får bara ladda om till ny hemmamatch nästa vecka.
| Pojkar P9 Träning | 8 jun, 18:00 |
| Flickor F15-19 Eda United Träning | 10 jun, 18:00 |
| Pojkar P9 Träning | 11 jun, 18:00 |
| Pojkar P8 Koppom/Köla svart (hemma) | 13 jun, 11:00 |
| Pojkar P8 Kils AIK FK vit (borta) | 13 jun, 13:10 |
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera